Zná to asi každý... Prostě mě najednou přestala bavit práce na podvalníku k HETovi a chtěl jsem si jen tak hodit nějakou rychlovku. Prostě něco, co bych za dva dny postavil, další den nastříkal, další napatinoval, týden se přesvědčoval o tom, že jsem "fakt dobrej" a pak se na to po zbytek věků bude prášit ve vitríně...
Krátká probírka zásob a je to tady. Starší model od Bronca, ke kterému jsem vlastně přišel tak, že jsem se seknul při objednávce článkových pásů na Cometa, no a když už byly doma pásy, tak jsem si k nim musel objednat i "tančíček poručíka Grubera". No nic - model máme, pásy máme, základní planžeta leptů je přiložená, má to necelých 300 dílů (bez pásů). Proti HETovi naprostá lábuž. Dáme čistou krabku a bude...
Vezmeme spodní vanu podle první části manuálu, přilepíme pružiny a osy, chceme pokračovat dál, ale co to ??? Další figura v návodu ukazuje tank, který už je osazený mrakem dalších podsestav ! Koho by napadlo, že pokračování najde o dvě stránky dál ?!?! Modelář zasakruje, mezi zuby procedí něco ne moc lichtivého na adresu asiatů a pokračuje dál. Ovšem pouze do chvíle, kdy zjistí, že původem návodu není Taiwan, ale s největší pravděpodobností je to Mongolsko. Čísla jednotlivých dílů jsou přeházená, z návodu nelze vyčíst kam která součástka přesně patří, atd.
Z původně plánované rychlovky se stává noční můra z Elmstreet. K tomu se pochopitelně začne přidávat "okouzlení" z velmi (ale opravdu velmi) měkkého plastu. Obyčejné začišťování je skoro o strach. Přiložená planžeta leptů je zhruba v síle cigaretového papíru. To, že u HETa jsou plechy v síle pancíře se najednou zdá jako naprostá pohoda a jestli někdo nadává na Eduarda, tak ať zkusí tohle. Bude mluvit jinak...
Vrchní díl korby tanku je nutné dotvarovat ve vztahu k základní vaně tak, že se na ohybech blatníků skoro začnou tvořit lomové hrany.
Na tomto místě mi kolegové snad odpustí samomluvu : "kdybys vole četl recenze (třeba na Armoramě) a ne jen čuměl na to, kolik který model dostal od recenzentů procent, nebo bodů, mohl sis to ušetřit. Tohle všechno tam je totiž napsáno..."
Z každího příběhu by mělo vzejít nějaké malé poučení. Z toho mého zcela jasně vyplývá, že čtení recenzí před nákupem (nebo před stavbou) modelu je blbost. Ubíjí to kreativitu, ničí schopnost improvizace a zužuje slovník sprostých nadávek. Takže pokud si chcete zachovat duševní svěžest a prošlapávat slepé uličky stejně jako já, nikdy nečtěte recenze.
No, já se s tím Cruiserem už nějak poperu. Jestli ho dodělám, tak ho zastrčím hodně dozadu do vitríny a budu dělat, jako by nikdy nebyl...
A13 Mk.I, Bronco 1/35; aneb proč nečíst recenze...
- RomanD
- Příspěvky: 1336
- Registrován: 17 dub 2012, 19:34
- Bydliště: Praha
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: 30 zář 2013, 18:07
- Bydliště: Plzen
Re: A13 Mk.I, Bronco 1/35; aneb proč nečíst recenze...
no koukam ze to je velmi krasny krabicka,,,asi si ji sezenu na jedno odpolko......ale jinak se s tim peres dobre,,tak to doklepni..o:))
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05 bře 2015, 21:00
- Bydliště: Czech Republic
Re: A13 Mk.I, Bronco 1/35; aneb proč nečíst recenze...
Zase tak strašný model to není.
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 05 bře 2015, 21:00
- Bydliště: Czech Republic
Re: A13 Mk.I, Bronco 1/35; aneb proč nečíst recenze...
Zatím v Sidoluxu.
- sobi
- Příspěvky: 1056
- Registrován: 16 dub 2014, 15:06
- Bydliště: Hosterschlag
Re: A13 Mk.I, Bronco 1/35; aneb proč nečíst recenze...
No vidis, skoro hotovo
Jinak s temi recenzemi jsem si taky nabehl,ale opacne: Nakoupil jsem Isaka typ 24 jakozto budouciho Fina [cetl jsem recenze, ze to je ten jedinny spravny typ], ale pri kontrole podkladu jsem POTOM zjistil, ze to tak neni a tak jsem koupil dalsiho
Jinak s temi recenzemi jsem si taky nabehl,ale opacne: Nakoupil jsem Isaka typ 24 jakozto budouciho Fina [cetl jsem recenze, ze to je ten jedinny spravny typ], ale pri kontrole podkladu jsem POTOM zjistil, ze to tak neni a tak jsem koupil dalsiho